Stockholm

Då var man hemma efter fyra dagar i storstaden då.
Började bra med att Linda kom för tidigt, jag hade räknat med att kunna springa runt i 20 minuter till i lägenheten men de blev att skynda sig liite, men bara lite för Linda kunde gott vänta då hon var tidig mot när ja trodde hon skulle komma. Vem av oss so mgjorde felet där kan väl omdiskuteras men...
    Sedan började resan mot Stockholm. Tror Linda hade roligast på ditvägen av oss då hon satt och skrattade åt mig när jag sjöng, för vi sjöööng! Fast jag gjorde "rörelser" till. Fast å andra sidan hade jag ganska kul åt att hon blev helsur för att godisaffären i humelsta inte öppnade förräns 50 minuter efter vi passerade. Till saken hör att hon "tjatat" om att äntligen, äntligen var vi snart i humelsta i säkert en halvtimma och så visade de sig inte va öppet:P

Första besöket var hos hennes mormor där vi fick mat och efterrätt. Meningen var att Malin och Gia, vilka vi skulle bo hos, skulle möta upp oss där men de stannade i Husby då de hade lite känningar från gårdagens utgång om man säger så.

Sedan kom vi fram med all vår packning för om man såg oss kunde man lätt tro att vi skulle flytta dit.
Vad vi gjorde i Stockholm då? shoppade lite, var till amerikanska ambassaden, spelade wii, såg på film, umgicks... ja ni förstår
Men åter till ambassaden som är resans primära mål.

Vi kom iväg, lite sent, till ambassaden då Linda var tvungen till Gias arbete två gånger för att skriva ut papper. Lite försenade med andra ord från början. Väl framme gick hon in mot ambassaden, klockan var cirka tio över nio och Linda hade tid klockan tio. Sätter mig tillrätta i bilen, läser svenskaläxor och är duktig. Får ett sms "Ring Mig!"
Så ja ringer och gissa vad, Linda hade glömt korten och utan dem kommer man inte in på ambassaden. Blir till att åka i 130 tillbaka till Husby, hon springer efter korten och jag köper de 11 frimärken som behövs för att få visumet (eller något sånt) skickat tillbaka.
Ger oss va igen i 130 och tro mig, det märks på Linda att det gått upp för henne att detta kan gå åt helvete nu med visumet för vi är 45 minuter försenade när vi kommer till ambassaden igen. Hoppet låg på att det var försenat inne på ambassaden och tack och lov var så fallet!
Så runt 1 halv 2 kanske var hon klar och visumet i land :)

Orkar inte skriva mer om det just nu då jag har huvudvärk men vill göra en liten notering nu i slutet i alla fall och det är att säga tack till Malin och Gia för att jag fick bo hos er! =)
Linda hade rätt, de var störtsköna och riktiga härliga de två, roliga ska man också nämna kanske :P

Förövrigt höll jag på att missa bussen hem. Bara så ni vet...
Höll på att upprepa sig det som hände förra gången med mig, Malin, Madde och Sandra i sthlm... Fast den gången trängde sig Sandra förbi säkerthetsvakten och "sprang" efter bussen dom börjat rulla, säkerthetsvakten springer efter sandra... ja de var en syn de :D



Okej, nytt ämne, Ellens framtidsplaner.
Var in på Dykmagasinet och pratade lite grand om EFR kursen och passade på att prata om Rescue och Divemastern. Angående divemaster ställer jag såklart frågan hur lång tid tar det ungefär att utbilda sig? Jag har ju trott cirka 1,5 månad i princip, och den kursen planderade jag gå i november och rescuen i juni. Men fel skulle jag få.. rejält.. Minst 3 månader, vanligt är 3-6 månader innan man är färdigutbildad. Jippii. Men, nu kommer min stora fundering jag måste ta itu med. Vill jag kan jag få börja utbilda mig nu, börja divemastern innan rescuen och sen gå rescue parallellt med Divmastern, för en tjej som hette Erika skulle snart börja med den. Så nu är jag i valet och kvalet. Jag tjänar trots allt mycket tid om jag börjar nu! Nackdelen är väl att det kostar sjutusen för båda kurserna. Men då får jag EFR kursen gratis och den kostar ju 600 den... Så nu måste jag snabbt välja vad jag vill göra. För jag vill gå kursen, men har jag tid med alla prov som kommer nu :S Jag vet faktiskt inte..
Och det största problemet, väljer jag dykningen måste jag nog välja bort fotbollen. För Divemaster är ett såpass stort steg så då kommer jag inte hinna med båda förmodligen. Så... Just nu är det svårt. Väldigt svårt.

Kommentarer
Postat av: K

Hmm orkar inte läsa allt..

du får börja skriva lite kortare!!

2009-04-18 @ 21:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0