Liten update

Min syster tycker tydligen jag uppdaterar dåligt men det kan bero på att jag inte haft internet på ett par dagar kanske ;)

Branäs då

Resan startade vid tjugo i elva då det var dags att ta bussen till Malin, väl där väntade vi på Hannes och Joel samtidigt som Malin packade och jagade myror i köket. Vid tio över tolv när de kom drog vi vidare till (!) Herrhagen, stället jag lämnat för cirka en och en halv timme tidigare, väl där blev vi utstirrade av en tant som gömde sig bakom gardinen. Sedan bytte hon fönster när hon insett vi såg henne och gömde sig bakom en ny gardin..
Då var vi på väg då, nästan...
Efter ett besök på OBS (Subway) bar det iväg till IKEA där boysen skulle köpa chips. Just de Chips.. Yes nu kan resan mot branäs kan börja tänker ni! Nja, inte riktigt. Vi skulle även in på ICA MAXI. Sedan blev det ett pitstop i Deje där vi lastade om packning för vi åkte karavan.. Från Deje tog vi oss till Olsäter innan nästa stop och gissa vad? Vi stannade även i Munkfors fär att handla mjölk och fil och fylla på luft i däcken. Så stop var 15 kilometer i snitt.

Nu äntligen började resan utan avbrott!
Fram kom vi runt fem halv sex till stugorna.

I Branäs var det fullt ös för det mesta. Torsdagen var lite lugnare än fredagen. För fredagen var.... intensiv?..
till på köpet bodde B-klassen i stugan brevid och de hade även en sån där epilepsi lampa, coolt men jävligt tröttsamt för huvudet efter ett tag!
Måste säg att jag är imponerade av borden i Branäs. Borden tänker ni, hur kan man vara imponerad av bord?
Jo, för -  och ja fattar inte hur- de höll för 9 dansande/hoppande 18/19 åringar. Bord är nog gjorda för att dansa på!

På fredagen tror ja de var eller torsdagen.. Var Emma lite klumpig om man kan säga så, hon backade  in baken i bastuaggregatet och fick ett fint minne med sig hem från Branäs.
Lördagen gällde backen för mej, den enda som åkte av tjejerna haha. Först snowblades tills jag insåg jag tappat körkortet och bankkortet i backen. Som tur var var det upphittat och jag bytte då till Snowboard - SKITKUL som vanligt:)

När det var dags för hockey så satt vi där lugnt å väntade d¨å någon kom in och skrek att B var på väg mot våran stuga. Gardinerna drogs för, dörren låstes och tji fick vi för det. De skottade igen våran dörr!!! Mycket kul


Tänker inte skriva så mycket mer detaljer just nu, för ja.. what happens in branäs stays in branäs, sen är jag lat också för jag ska på fotbollsträning snart :P

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0