Beslutsångest

Just nu känner jag mig allmänt förvirrad. Det är så många val som ska tas på så kort tid.

Vad vill jag göra när jag tagit studenten? Jag vet att jag egentligen inte vill fortsätta studera direkt. Istället vill jag ut och resa, arbeta tjäna pengar och sen leva helt enkelt. Med leva menar jag resa.
Å andra sidan har jag en två utbildningar jag vill gå och de skiljer sig totalt från varandra

♦Biomedicinsk analytiker
♦Reseledare

Reseledare skulle å andra sidan kombinera detta med att resa, och då får jag betalt dessutom betalt för det. Det vill säga om man blir antagen till utbildningen...  Men jag har funderat på reseledare ända sedan jag var liten och började resa kontinuerligt. Verkar vara ett helskönt jobb!


Sedan måste jag bestämma om jag ska säga upp lägenheten eller ej. Det ska jag komma på inom en vecka nu...
Det som gör det svårt är det att jag vet att jag förmodligen har arbete minst fram till jul i Munkfors. Sommarvikariatet har jag redan..
Men det känns så ovärt att lämna den här lägenheten! Men i så fall måste jag betala hyra själv om jag har den kvar och det vill jag ju inte egentligen..
Men ändå, lägenhet i Karlstad är ganska bra, nära till allt liksom. 
Speciellt ovärt att säga upp den är om jag finner utbildning eller arbete i Karlstad..

Nästa val heter Branäs & Bil. Jag har plats i en bil och slipper på så sätt köra själv. Men å andra sidan kan vi få Emmas familjs kombi. Det enda är att då måste jag köra fram och tillbaka själv utan chans till att bli avbytt eftersom jag är den enda med körkort i så fall. Men det skulle vara väldigt skönt att köra själv på ett sätt eftersom man då har full kontroll på bilen. Tycker valet är väldigt svårt eftersom det har sina fördelar båda två.

Sista valet heter; Vad ska jag köpa till mamma i födelsedagspresent!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har det inte lätt du :P

2009-03-23 @ 20:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0