En olycka händer lätt..

Nyss kommit hem då. Dagen började bra med att jag tyckte bilens bromsar tog ovanligt långt ner. Reflekterade lite över det men eftersom de blev bättre ju varmare bilen blev så var det ju helt okej - de fungerade trots allt ganska bra.
Efter matchen skulle jag köra mig, Annie och Elin hem till Herrhagen, åkte ner för backen vid Forsnäs - Bromsarna tog inte. Fick trycka bromsen i botten å de var jämnt och nätt att vi stanna innan korsningen. Åkte hem för att hämta lite saker, tvätt och så... Sa till pappa att ja tyckte mina bromsar tog extremt dåligt så vi gick ut och kollade bromsvätskan. Inge fel där.... Sa att om mamma vart hemma hade jag nästan velat ta hennes bil. Satte mig i miin bil med pappas visdomsord - känner du att bromsarna tar dåligt åk i 10 km/h till karlstad om de så skulle vara . Stänger dörren och då rullar mamma in med den andra V70'n. Hon öppnar dörren å bara - ska vi byta bil? Självklart svarar man ja. Hade ju fler med i bilen och vill ju på inga sätt äventyra deras säkerhet, eller min för den delen. Så nu kommer jag köra V70 ett tag framöver :D Eller i alla fall tills min skärper sig eller de behöver få sin tillbaka!


Men jag ger mig vuxenpoäng för att jag bytte bil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0