Tidsnöd

Helgen.

Lördag var det högskoleprov och Sunne med modevisningen som gällde. Högskoleprovet slutade 16.10 och 18.00 skulle jag vara på plats i Sunne. Kanske inte låter så farligt men tänk på detta... När provet slutar ska man ut därifrån och vidare till bilen. Många bilar innebär sniglande köer. Skjutsade även Katrin så de blev en liten omväg. Väl hemma i lägenheten var det dags att skölja av sig och byta kläder. När detta var klart var klockan cirka fem i fem. Till Sunne tar det över en timme om man kör lagligt... Jag var framme tio i sex.

Sedan satt jag med Wendela under modevisningen och vi hade det trevligt där. Linda igonerade oss och hälsade inte när hon gick förbi.. Vi konspirerade därför mot henne under visningen för vilken hon förövrigt var konferencier.

Söndagen då. Åkte hemåt vid tolv och det var för jäävligt väglag över sunnehöjden. Antingen hårdpackad snö eller slask och is. Slutade med att det gick i 40 km/h i snitt...
Annat var det till Deje.
Satte mig vid datorn vid halv 2. Trodde träningen började 3 i Deje. Så jag hade ju gott om tid att blåsa håret och så. Vid tjugo i hörde jag med Sara när hon skulle vara där, "tjugo över", jag tänkte vaddå tjugo över, det var väl tidigt, börjar det inte tre!? Nej se.. det började halv tre och jag hade fyrtiofem minuter på mig att blåsa håret, klä mig, packa alla saker som skulle till karlstad, lasta om från V70'n till min bil och köra iväg. Hemifrån klockan två, framme tjugotvå minuter över. till Deje är det 35-40 kilometer...

Men måste säga att det kändes väldigt skönt att spela fotboll igen! Inte gjort det på nästan två år. Läs 1,5 säsong.
tekniken måste väl finslipas lite sådär en aning men sen så :)
Så om det blir fotboll iår så blir det klubbyte till Deje IK!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jag ignorera er för att det var meningen att jag skulle gå som modellerna när jag gick in.. men det blev fel.. sen blev det fel när jag kom upp på catwalken.. och när jag började prata och... ja.. allt :P

2009-03-31 @ 20:17:34
Postat av: Anonym

Men du ignorerade oss även när du gick tillbaka ;)

Ja vet den verkliga anledningen hahaha

2009-04-01 @ 21:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0