jobb o djupa tankar.. or not

Då ska man snart åka och skriva avtal då. Telemarketing. Gjorde 7 sälj igår. Idag kommer jag va tvungen att arbeta på riktigt riktigt för att nå till provision. Visserligen har vi grundlön också men ändå.
Det kluriga är att jag jobbar till nio och bussen hem går fem över nio. Missar jag den måste jag vänta tills 23.05 för att få åka hem. Tråkigt eller hur!
Ska se om ja kan få skriva in i avtalet att få sluta typ 20.55 då bör ja hinna!
Har i alla fall köpt busskort idag. 360 kronor för att få åka en månad. Morr på det. jag vill ha ett heltidsjobb nu. Arbeta 8-17, inte tills 21 på kvällen. Men som det ser ut på arbetsmarknaden idag har man inte så stort val. Man får ta det man får. Även om det här verkar helt okej så vill man ju helst ha ett heltidsjobb, de märks den 25 kan man ju säga..

Det regnar utanför för övrigt. Är lite irreterad på mig själv. Varför kan inte allt va som man vill?
Egentligen är det inte så stora krav man har. Ett jobb, ett heltidsjobb. Få va nära dig. Ha bilen tankad. Vara frisk.
Ganska små krav egentligen. Vart är sverige på väg..
Jag menar, får man inget jobb måste man vänta i 3 månader på att få något alls i stöd från a-kassan eller va fan det är. Du får heller inte skickas på arbetspraktik förrän det gått tre månader.. Bra regering vi har!!
Alltså får man pengar efter fyra månader. Hur har de egentligen tänkt att det ska gå ihop för den som inte bor hemma hos sina föräldrar? Man har ju knappt råd att leva




Vad önskar du dig när du fyller?


Saknar sommarkvällar


Saknar dig, kom hem!


Du jag vi oss
- tillsammans klarar vi allt

Imagine me and you i do
i think about you day and night it's
only right to think about the one you love
and hold them tight so happy together

Kommentarer
Postat av: emma

det var faktiskt malin som skickade bilderna :p så skyll inte på mig :p

2009-10-15 @ 11:08:08
URL: http://wordsaboutme.blogg.se/
Postat av: Anonym

ditt fel ändå, du la ut dem:P

2009-10-20 @ 17:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0