Extern otit - dykförbud

Fy satan vad skönt!
Jag har fixat míg ett par extra dubbel sjuor!

Så inledde jag ett inlägg den 29 som jag aldrig publicerade för ja fick väl bättre för mig eler något..
Men nu spelar det ingen som helst roll att jag lyckades få detta extra par dyktuber för det blir inge´stockholms skärgård för mig längre. längtat som tusan efter det  här. Bo på en båt, åka runt i skärgården och besöka vrak efter vrak. Få se maffiga båtar som sjunkit till bottnen och alla har en historia att berätta. Plus att skärgården är väääldigt fin att åka runt i!
Men som vanligt har man en väldans tur och får ont i öronen på onsdag, eller ja vänster öra..
Så på torsdag morgon hade jag mer ont så ringde till vårdcentralen som rådde mig att komma och sätta mig på akutens dropp in, sagt och gjort så åkte jag och sätte mig där.
Läkare 1 och 2 kom båda fram till att jag hade extern otit, eller med andra ord inflammation i hörselgången. Troligen hade jag fått in smutsigt vatten i örat..
Båda läkarna trodde det inte skulle va några problem att dyka med det bara att jag kanske skulle känna lite obehag. Själv trodde jag inte det och beslutade mig för att ringa en dykläkare när jag kom hem istället. Där blev det bestämt nej, skulle absolut inte dyka med det utan behandla det och vänta några dagar efter det blivit bra med att dyka. Så nu missar jag en helg ja sett fram emot i några veckor.
Så nu får Magnus fria händer att plocka med sig det avmin utrustning som han vill. Extra luftpaket, lampa å så vidare är alltid bra att ha!

Nu sitter jag hemma hos Malin och Gia, alla är på jobbet. Linda stack just nyss så jag är ensam. Undrar starkt på hur ja ska ge mig själv örondropparna sen. Att kunna se till så de är EN droppe som kommer å inte en gigantiskt till exempel. För dropparna ska tas 3x3 per dag..
Kanske ska dra till köpcentret sen.. hmm får se. Promenad är också lockande så ja får röra på mig. Men först måste det diskas å plockas lite.

Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0